Pojmem mcdonaldizace Ritzer nazývá situaci, kdy společnost přijme životní styl podobající se rychlému občerstvení. Tyto restaurace lidé navštěvují proto, aby rychle uspokojili hlad. Jídlo zde vychází ve finále levněji oproti domácí přípravě, která zahrnuje nákup, krájení, vaření nebo pečení a neoblíbené mytí nádobí. Pro ještě větší komfort v posledních letech slouží McDrive, kdy už z auta nemusíte ani vystupovat a objednáte si přímo z okénka.

 hamburger

Řetězce s rychlým občerstvením postupně přetváří naši společnost. Celý proces musí být co nejvíce efektivní – v co nejkratším čase uspokojit co největší množství zákazníků.
 
Všechny procesy podléhají přísné kontrole. Monitorován bývá zejména lidský faktor, kde vzniká nejvíce chyb. Aby se chyby eliminovaly, různé lidské úkony jsou zde často nahrazovány strojem a potraviny se dodávají v předem připravené formě. Zaměstnanci nemusí pokrmy složitě připravovat a nemusí ani myslet.
 
Občerstvení tohoto typu musí být pro zákazníka předvídatelné. Lidé na všech místech světa tu dostanou vždy stejný produkt a přesně vědí, co bude obsahovat a kolik bude stát. Nabízené menu není rozsáhlé, a tak zákazníkovi netrvá výběr příliš dlouho, čímž se celý proces zrychluje.

hranolky
 
McDonald´s používá kvantitu jako měřítko kvality a svůj úspěch měří počtem prodaných kusů či obsloužených zákazníků. Tento způsob posuzování přenáší i do svých názvů a celkové marketingové komunikace. V menu se vyskytují výrazy jako „big“ nebo „grand“. Na výrobky jsou používány velké načechrané housky, které jsou úmyslně foceny tak, aby z nich vylézal plátek masa a kus salátu a budil tak dojem většího objemu. V reálu pak můžete být překvapeni, že z vašeho burgeru nic nevyčnívá a je menší, než jste čekali. Pruhovaný vnitřek obalu na hranolky zase vytváří iluzi většího objemu. Obdobné triky se používají i v případě nápojů, kdy při objednání velké coly dostanete pouze více ledu a stejné množství tekutiny ve větším kelímku.
 
Fast foody se chovají vypočitatelně v každém směru. Nabízí dlouhou otevírací dobu a možnost vzít si jídlo s sebou. Židličky nebývají pohodlné, aby se zákazníci rychle najedli a odešli. Nabízené jídlo je hodně slané a doplněné éčky, aby lidem chutnalo a vraceli se sem. Vysoký obsah kalorií, tuku, soli a cukru působí negativně na celé tělo a tato jídla jsou to poslední, co obézní pohodlní lidé potřebují. Přesto je tento typ stravování stále vyhledávaný zejména díky úspoře času.
 
Společnost se mění a lidé čím dál častěji vyhledávají komfort. Preferují nákupy v obchodních centrech, kde mají veškeré zboží a služby na jednom místě a nemusí běhat po několika různých specializovaných prodejnách, které mohou být i daleko od sebe. Protikladem těchto center jsou malé prodejny se smíšeným zbožím. Často zde pracují sami majitelé celou dlouhou otevírací dobu a řada z nich živoří. Je na uvážení každého z nás, zda chce vést pohodlný život a podporovat velkou korporaci bez osobního přístupu nebo dá přednost menším živnostníkům.